Tiktokkaajat suosituimmat suomessa

Tiktokkaajat – keitä he ovat?

Tiktokkaajat heittävä kaiken peliin tanssimalla, hulluttelemalla, laulamalla, murskaamalla tuotteita, syömällä jäätä ja TikTokin 1.5 miljardia kuukausittaista käyttäjää huutaa: We want more!

Mikä tai kuka on tiktokkaaja?

Tiktokkaaja on yksinkertaisesti henkilö, joka tekee sisältöä/videoita sosiaalisen median alustalla TikTok. Videot ovat lyhyitä, monesti vain 7-15 sekuntin pituisia. Yleisö katsoo videoita, tykkäävät niistä ja tekijä kerää itselleen seuraajia TikTokissa.

Olemme kirjoittaneet TikTokista monta artikkelia, käy tutustumassa täällä.

Vaikuttaja eli influencer

Vaikuttaja eli influencer voi olla kuka tahansa henkilö. Hänen tietämyksensä, mielipide ja sanominen ovat tärkeitä tietylle kohderyhmälle. Hänellä on auktoriteettia asemansa tai suhteen kautta ja jopa valta vaikuttaa ihmisten ostopäätöksiin.

Ennen somemaailman tuloa vaikuttajina toimivat lähinnä julkkikset kuten elokuvatähdet, artistit, politikot ja muut julkkikset.

Digitaalisen aikakauden mukana vaikuttajien saappaisiin ovat astuneet massiivisia seuraajamääriä keränneet TikTokin tiktokkaajat, YouTuben tubettajat, Twitchin striimaajat muutamia mainitakseni.

TikTok mahdollistaa

Jokainen tiktokkaaja tekee TikTokkia omalla tavallaan ja eri intressien kautta. Joku haluaa pistää vain hauskan videon ulos maailmalle, toinen haluaa tähdeksi ja kolmas myydä yrityksensä tuotteita. Kaikki tietävät, että tiktokkaamisella pystyy ansaitsemaan lisätuloja ja monet ovat tehneet siitä itselleen jo ammatin.

Tiktokissa saavutettu suosio tuo mukanaan paljon mahdollisuuksia, kuten juontokeikkoja eri tapahtumissa, brändien yritysten tai tuotteiden kanssa yhteistyötä.

Tiktokkaajan työ ja vinkkejä videontekoon

TikTokissa on niin sanottuja tähdenlentoja videoiden löytäessä yleisönsä juuri oikeaan aikaan ja kymmenet miljoonat katsovat sen ja seuraajia satelee. Useimmiten Tiktokkaajalta vaaditaan kuitenkin paljon järjestelmällistä työtä ja luottoa omiin kykyihin.

Kannattaa kokeilla rohkeasti ja löytää oma tyyli sisällöntuotannossa. Tavoittava sisältö edellyttää monesti henkilökuvamaista sisältöä ja omat kasvot rohkeasti esiin.

Videoita kannattaa tehdä paljon. Kerran viikossa postaus ei vie oikeastaan mihinkään.

Tässä maailmalla suositun tiktokkaajan vinkkejä:

  1. Luo sisältöä jatkuvasti, joka koukuttaa yleisöä. Hyvä tapa on aloittaa video kysymyksellä ja jatkaa videota vastaamalla siihen. Vähintään 5 sekunnin välein tuo jännitystä tai riko kuvio luodaksesi innostusta. Tämä pitää katsojat otteessaan loppuun asti.
  2. Jos haluat kasvaa, pysy suunnitelmassasi vaikka se ei heti toimisikaan tai huomaisit seuraajien alkuinnostuksen laskevan. Jatka hyvän materiaalin postaamista aikataulun mukaan ja lopulta saavutat enemmän katsojia.
  3. Rinse and repeat. Kun löydät hyvän kuvion “secret sauce” toimintaasi, niin jatka samalla tavalla. Pyörää ei tarvitse keksiä koko ajan uudestaan, vaan varioi hyvää ideaasi ja menestys on taattu.
  4. Videoiden perusteema löytyy kolmesta peruspilarista: opettavainen, inspiroiva tai viihdyttävä.
  5. Ole autenttinen oma itsesi! Videoiden ei tarvitse olla loppuun asti hiottuja.

Tiktokkaajien videoiden sisältö

TikTokin suosio kasvoi räjähdysmäisesti pandemian aikana. Ihmiset kaipasivat kotona ollessaan iloa ja hauskuutta. Tähän TikTok osui loistavasti.

Sukupuolen ja iän mukaan käyttäjäkunta jakautuu seuraavanlaisesti: 60 % on naisia, 40 % on miehiä. 60 % iältään 16-24 vuotta ja 26 % on iältään 25-44 vuotta.

Kirjoitushetken TikTok videoiden sisältö voidaan jakaa seuraaviin kategorioihin:

  1. Tanssi
  2. Komedia ja huumori
  3. Pienemmät / erikoistuneet sisällön tekijät
  4. Tuotteet, pakko saada
  5. Uutisten erittelyt
  6. Meikki- ja muotihacks trendikkäillä ääniklipeillä
  7. Tarinan kerronta – ensimmäisen persoona POV

Tiktokkaajien trendien mukaan videoiden on oltava lyhyitä, nopeita, nopeasti herättäviä ja mieluiten niissä on käytettävä ääniraitoja, suodattimia, tehosteita, kuvauksia, tageja ja sisältöä. Muillakin resepteillä on pärjätty.

Ota kuitenkin edellä mainitut asiat huomioon, kun mietit sisällön tekemistä.

Maailman seuratuimmat Tiktokkaajat

Tässä kirjoitushetken maailman suosituimmat tiktokkaajat 2022:

  1. khaby.lame Khabane Lame 152.5 miljoonaan seuraajaa
  2. charlidamelio Charli D’Amelio 148.9 miljoonaa seuraajaa
  3. bellapoarch Bella Poarch 92.4 miljoonaa seuraajaa

Tiktokkaajan kannattaa tehdä omanlaisia videota mutta parhaiden videoilta voi ottaa varmasti muutamia vinkkejä.

Suomalaisia tiktokkaajia

Suomalaiset ovat menestyneet hienosti TikTok alustalla.

  1. HPC_official eli Hydraulic Press Channel 13.3 miljoonaa seuraajaa
  2. asoothesizzler 6.9 miljoonaa seuraajaa
  3. dianarantamäki 6.4 miljoonaa seuraajaa
  4. sariaalto 5.1 miljoonaa seuraajaa
  5. Jennifer Erica 4.3 miljoonaa seuraajaa

Hydraulic Press pistelee kyllä tehokkaasti kaiken palasiksi. Suorastaan lumoutuneena jää tuijottamaan.

Montako seuraajaa tarvitset tehdäksesi rahaa Tiktokissa?

Tässä on yleismuotoinen listaus Tiktokin vaikuttajista eli influencer, seuraajien määristä ja paljonko he tienaavat/postaus.

  • Nano influencer 1000 – 10 000 seuraajaa – 5 – 25 €/postaus
  • Micro influencer 10 000 – 50 000 seuraajaa – 25 – 125 €/postaus
  • Mid tier influencer 50 000 – 500 000 seuraajaa – 125 – 1250 €/postaus
  • Macro influencer 500 000 – 1 milj. seuraajaa – 1 250 – 2500 €/postaus
  • Mega influencer – yli miljoona seuraajaa – 2500 €/postaus

Tiktokkaaja työtä brändien kanssa

Tiktokkaajana sinun ei tarvitse odottaa, että brändin markkinointi-ihminen tulee hakkaamaan oveasi tai vice versa.

  1. Tiktokkaaja, keskity oman kanavan kasvamiseen ja brändit sekä muut vaikuttajat haluavat tehdä varmasti työtä kanssasi. Sinuun otetaan yhteyttä kasvaessasi ja halutaan vaikka tuoda tuote markkinoille kanssasi tai eri vaikuttajat haluavat tehdä kanssasi yhteistyötä.
  2. Ota itse yhteyttä brändeihin ja ilmoita halustasi tehdä yhteistyötä. Yritä löytää tuote, joka sopii sinun toimintaasi ja hae oikea henkilö firmasta joka päättää näistä asioista.Lähetä hänelle Influencer press kit ja ehdota yhteistyötä. Lisää kittiin sosiaalisten tiliesi yhteenveto, mahdolliset edelliset yhteistyöt muiden brändien kanssa ja mitä tarjoat sekä hinnoittelusi perusteet. Tärkeää on myös näyttää edellisten yhteistyökuvioiden tulokset eli ROI (return of investement eli sijoitetun pääoman tuottoaste) varsinkin jos olet pienempi vaikuttaja.
  3. Luo portfolio siitä mitä olet tehnyt. Jos et ole vielä tehnyt mitään, luo ei sponsoroitu video aiheesta, jota rakastat. Tee se niin kuin se olisi sponsoroitu video ja näytä mitä osaat – vakuuta brändin takana olevat ihmiset.
  4. Tee yhteistyötä influencer agentti toimistojen kanssa, jotka ovat erikoistuneet tuomaan brändin ja influencerin yhteen. Brändinä saat influencerin joka on tehnyt hyviä tuloksia varmasti ja influencerina saat yhteyden brändeihin joiden kanssa olet ehkä aina halunnut tehdä yhteistyötä.

Paljonko tiktokkaaja/influencers ja yrittäjät tekevät rahaa

Rahamäärät vaihtelevat paljon. Olet pieni yrittäjä ja teet videon tuotteestasi TikTokkiin ja se tuo sinun tuotteellesi, vaikka kaksi myyntiä päivässä. Kumpikin on arvoltaan vaikka 40 euroa ja se on yhteensä 80 euroa päivässä eli 29200 euroa vuodessa.

Samaan aikaan huippu influencer jolla on 60 miljoonaa seuraajaa tekee yhdellä postauksella 40 000 – 60 000 euroa. Se voi olla masentavaa tai innostavaa, kumman antaa vaikuttaa.

TikTokkaaja Creator Fund ohjelma

Creator Fund on järjestelmä, jolla tiktokkaajia palkitaan uskomattomista TikTok-videoistaan ​​ja luovuudestaan. Katso ehdot heidän sivustoltaan miten ohjelmaan pääsee mukaan.

Kun olet mukana TikTok Creator Fund ohjelmassa saat 1000 katselukerrasta 2-4 senttiä eli jos videotasi katsotaan vaikka 500 000 kertaa, ansaitset noin 20 dollaria.

Suurimmat tiktokkaajat tekevät tätä kautta vuodessa 100 000 – 200 000 dollaria. Creator Fund ei ole siis apuraha tai Adeistä saatava raha, vaan saat siitä rahaa, kuinka hyvin videosi menestyvät.

Tiktokkaajan omat fanituotteet, Live Gifting

Tiktokkaaja/Influencer voi myydä omia tuotteita faneilleen kuten mukit, hupparit, lippikset ja niin edelleen. Brändää vaikka lempilauseesi/sloganisi tuotteeseen. Ostettu tuote myy kanavaasi samalla kun joku faneistasi käyttää sitä missä tahansa.

TikTok Live gifting eli lahjojen antaminen on yksi käytetyimmistä tavoista ansaita rahaa. Voit muuttaa saamasi lahjat timanteiksi ja sitten ne oikeaksi rahaksi. Tosin niiden arvo puolittuu, kun vaihdat ne rahaksi.

Tiktokkaajana sinulla on yritys, joka myy tuotteita tai palveluja. Käytä TikTokkia promoaan tarjontaasi mikä tahansa se onkaan. Voit aloittaa aivan alusta ja mahdollisesti räjäyttää potin.

,mKäytä TikTok Ads manageria eli jos olet valmis sijoittamaan vähän saadaksesi suuremman yleisön huomion. Nämä TikTok syötteet tulevat automaattisesti aivan kuin mikä tahansa video.

Tiktokkaaja vs tubettaja?

YouTube ja TikTok ovat molemmat alustoina valtavan suosittuja. YouTube on maailman toiseksi suosituin alusta heti Facebookin jälkeen. TikTok on viidentenä mutta molemmilla alustoilla pystyy menestymään varmasti. Kun sisältösi osuu oikeaan kohtaan, seuraajia saattaa kerääntyä räjähdysmäisesti lyhyessäkin ajassa.

YouTube julkaisi viime vuonna YouTube Shorts eli TikTok tyylisen lyhyen videoformaatin ja on saanut huikean vastaanoton. TikTok taas on alkanut pidentää alustalla olevien videoiden maksimipituutta. Molemmat alustat tietävät selkeästi mihin alustaansa pitää kehittää.

Tiivistäen TikTokin käyttäjäkunta on hieman nuorempaa, videot ovat lyhyempiä ja orgaaninen ja maksettu liikenne on vielä pienempää kuin YouTubessa. Kaikki menestymisen elementit löytyvät molemmista alustoista.

Yhteenveto tiktokkaamisesta

TikTok ja sitä kautta tiktokkaaminen synnyttänyt kokonaisen uuden kulttuurin. Ihmiset seuraavat muiden tokkauksia ja tekevät omiaan. Saa nähdä mitä tämä trendaava sosiaalisen median kanava poikii tulevaisuudessa, kun se kehitttyy. Mielenkiintoista nähdä🙌

TikTok FAQ

Mikä on TikTok Now

TikTok Now on TikTokin uusin tapa olla yhteydessä ystävien ja läheisten kanssa. TikTok Nown avulla sinä ja ystäväsi pääsette yhtä aikaa tallentamaan sen mitä ole juuri tekemässä ottamalla kuva yhtä aikaa puhelimen etu- ja takakameran kanssa. TikTok lähettää koko kaveripiirille yhtä aikaa kehoituksen ottaa kuva ja sitten pitää toimia. TikTok Now onkin kanavan vastaus suosiota saaneelle Bereal sovellukselle

Markkinoinnin trendit / SEO Kari Nieminen | 0400125160 | kari@seokarinieminen.com | Website | + posts

Suhtaudun markkinointiin ja markkinoinnin tuloksiin intohimoisesti, ja haluan auttaa yrittäjiä, yrityksiä ja yhteisöjä ratkaisemaan asiakashankinnan haasteita eri muodoissa. Sydäntäni lähellä on digitaalisen markkinoinnin eri muodot ja erityisesti hakukoneoptimointi, konversio-optimointi, hakusanamainonta sekä tietysti markkinoinnin tulevaisuuden trendit ja teknologiat.

Similar Posts