Pinterestissä markkinointi

Pinterest markkinointi | opas

Pinterest on yli 320 miljoonan kuukausittaisen käyttäjän sosiaalinen media-alusta, jolla on valtava markkinointipotentiaali. Ja mikä parasta? Kaksi kolmasosaa Pinterestin käyttäjistä sanoo tehneensä ostoksen sivustolla näkemänsä perusteella. Jos etsit keinoa saada tuotteesi tai palvelusi useampien ihmisten tietoisuuteen, Pinterestin pitäisi ehdottomasti olla osa sosiaalisen median markkinointistrategiaasi.

Mitä on Pinterest markkinointi – strategia selkeästi selitettynä [VIDEO]

Mitä on Pinterest markkinointi?

Luo jaettavia kuvia Pins

Kuvat ovat Pinterestissä kaikki kaikessa, joten sinun on varmistettava, että kaikki pinneihisi lisäämäsi kuvat ovat laadukkaita ja visuaalisesti houkuttelevia. Kuvia on helppo käsitellä ilmaisilla kuvakäsittelyohjelmilla kuten Canvalla. Se avulla pystyt vaivattomasti tekemään näyttäviä Pinterestissä jaettavia postauksia. Canvasta löydät erityisesti Pinterestin julkaisuja varten suunniteltuja mallipohjia. Canvasta löydät myös kaikki Pinterestissä käytetyt kuvakoot. Useimmiten suositelluin kuvakoko Pinterestissä on 1000×1500 pikseliä.

Käytä otsikossa ja kuvauksissa ihmisten käyttämiä hakusanoja

Monet bloggaajat keskittyvät blogissaan julkaisujen hakukoneoptimointiin, mutta eivät ymmärrä avainsanoja tulee käyttää myös Pinterestin pinnen otsikoissa ja kuvauksissa, sillä Googlen tavoin Pinterest on hakukone, jota ihmiset käyttävät sisällön löytämiseen.

Samalla tavalla kuin Googlea varten tehdään avainsanatutkimus, niin tehdään myös Pinterestiä varten selvittääksesi millä avainsanoilla ihmiset etsivät tuotteidesi kaltaistasi sisältöä. Aloita ideoimalla luettelo mahdollisista avainsanoista, jotka liittyvät omaan yritykseesi ja tuotteisiisi. Ideoinnin jälkeen kirjaudu Google Adsistä löytyvään avainsanasuunnittelijaan ja tee avainsanatutkimus. Siitä näet kuinka paljon mitäkin sanaa haetaan ja mitkä ovat suosittuja. Kun olet tunnistanut paljon käytettyjä avainsanoja, aloita niiden sisällyttäminen pinneihisi! Käytä niitä otsikossa, kuvauksessa ja jopa itse kuvissa. Tekemällä avainsanatutkimusta ja käyttämällä toiminnallesi relevantteja avainsanoja pinneissäsi ihmiset löytävät julkaisusi helpommin ja tulevat kotisivullesi.

Linkitä pinssit verkkosivustoosi

Jos haluat hyödyntää Pinterestin verkkosivustollesi tuottamaa liikennettä täysimääräisesti, muista sisällyttää linkki takaisin sivustollesi jokaisen pinisi yhteyteen. Kun ihmiset klikkaavat jotakin pinssiäsi, heidät ohjataan suoraan verkkosivullesi sille sivulle, jolle haluat heidän laskeutuvan – olipa se sitten tuotesivu, blogikirjoitus tai jotain muuta. Jos haluat hallita paremmin sitä, minne ihmiset viedään, kun he napsauttavat jotakin pinneistäsi, suosittelemme käyttämään Pretty Links- tai Bitly-ohjelmia lyhennettyjen linkkien luomiseen, jotka voit lisätä pinneihisi

Aloita Pinterest mainonta

Pinterest-mainonta on hyvä tapa laajentaa seuraajakuntaa Pinterestissä. Jos Pinterest-mainonta on sinulle uutta, niin näin pääset alkuun.

01.Luo ensin Pinterest-yritystili

Pinterest-yritystilillä saat pääsyn analytiikkaa ja muihin markkinoinnillisiin lisäominaisuuksiin, jotka eivät ole saatavilla henkilökohtaisilla tileillä.

02.Luo näyttäviä pinnejä

Tee julkaisuja tuotteitasi tai palveluitasi. Sisällytä houkuttelevia kuvia ja kuvauksia, jotka herättävät selaajan huomion. Käy etsimässä lisää näyttäviä kuvia ilmaisista kuvapankeista omien kuvien lisäksi.

03.Määritä kampanja mainostenhallinnassa.

Voit valita useista eri tavoitteista, kuten tunnettuus, verkkosivujen kävijämäärät ja tuotemyynti. Kun kampanjasi ovat valmiina ja käynnissä, voit alkaa mitata tuloksia ja nähdä, miten Pinterest-mainonta hyödyttää yritystäsi. Voit muun muassa seurata näyttökertoja, klikkauksia ja konversioita.

Mitä hyötyä Pinterest-mainonnasta on?

Ensinnäkin se on erinomainen tapa lisätä liikennettä verkkosivustollesi tai verkkokauppaasi. Lisäksi se voi auttaa sinua lisäämään brändin tunnettuutta ja tavoittamaan laajemman yleisön kuin pelkillä orgaanisilla menetelmillä. Ja koska maksat vain silloin, kun joku tekee jotain (esimerkiksi klikkaa mainostasi), se on kustannustehokas tapa markkinoida yritystäsi.

Pinterest mainonta video – step-by-step opas

Pinterest mainonta

Miten Pinterest kauppa luodaan?

Pinterest-kauppa on loistava tapa mainostaa tuotteitasi ja palveluitasi verkossa. Jotta voit luoda Pinterest-kaupan, sinun on ensin luotava yritystili Pinterestiin. Kun olet tehnyt tämän, voit aloittaa kauppasi luomisen. Voit tehdä tämän siirtymällä näytön vasempaan reunaan ja klikkaamalla “Lisää pin” Valitse sitten “Luo kauppa” Tämä vie sinut sivulle, jossa voit valita tuotetyypin, jota haluat myydä. Voit myydä joko fyysisiä tuotteita tai digitaalisia tuotteita. Kun olet valinnut tuotetyypin, jota haluat myydä, sinun on täytettävä joitakin tietoja tuotteestasi, kuten hinta, kuvaus ja toimitus. Kun olet tehnyt tämän, voit alkaa mainostaa kauppaa jakamalla sen seuraajillesi ja lisäämällä sen verkkosivustollesi.

Yhteenveto Pinterestin käytöstä markkinoinnissa

Pinterest on uskomattoman tehokas sosiaalisen median kanava, jolla on valtava markkinointipotentiaali – jos sitä osataan käyttää oikein. Kun noudatat edellä lueteltuja vinkkejä, voit aloittaa Pinterestin käytön tehokkaana markkinointivälineenä yrityksellesi jo tänään. Koska Pinterestillä on yli 320 miljoonaa kuukausittaista käyttäjää ja kaksi kolmasosaa heistä sanoo tehneensä ostoksen sivustolla näkemänsä perusteella, ei ole mitään syytä olla kokeilematta sitä! Älä myöskään unohda luoda Pinterest kauppaa👋

« Alkuun